ضرورت داشتن کسب و کار اینترنتی در دنیای پر رقابت امروزی
با توجه به پیشرفت تکنولوژیها و فناوری اطلاعات دیگر مفهوم کارآفرینی به شکل وسیعی تغییر یافته است. در سالی که گذشت درآمد گوگل از خیلی از درآمد کشورها بیشتر بود. شما در هر جایی از ایران و دنیا باشید به راحتی و در کمترین زمان ایده خود را اجرایی نمایید. نکته مهمی که در کارآفرینی اینترنتی اهمیت دارد این است که فقط باید به اصول بازاریابی اینترنتی مسلط باشید. در کنار آن به افزایش تجربه کاربری و UI در کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی قایل شوید. البته برای ساخت آن نیاز به سرمایه کلان، مدرک و یا حتی شرایط سنی برای شروع ندارد.
یکی از مواردی که باعث جلب توجه خیلی از افراد به این نوع کسب و کار دیجیتالی شده است؛ افراد به دنبال دسترسی سریع به آرزوهایشان هستند. البته سرعت دسترسی به اهداف در آن حداقل 5 الی 10 برابر بیشتر است. مانند همه کارآفرینیها، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین افراد را مستقل میکند. شروع کسب درآمد اینترنتی از همان ابتدای روز اول بدون نیاز به هیچ تشریفاتی مثل مدرک میتوانید شروع شود. مهم ترین سرمایه شما در این کار فکر و استعداد شماست. سرعت موفقیت شما هم بستگی به اشتیاق شما برای پول درآوردن دارد.به راحتی از هر کجا و در هر زمان کسب درآمد میکنید.
بر خلاف شغل های سنتی که به فضایی فیزیکی و محدود احتیاج دارند که تشکیلات، محصولات و لوازم کار خود را در آن بگنجانند؛ با که یک فروشگاه اینترنتی، بدون محدودیت مکانی، میتوانید به سفارشات خود ترتیب اثر داده و کالاها را به تمام نقاط کشور و (در صورت وجود کارتهای اعتباری بین المللی) به تمام نقاط دنیا ارسال کنید. همچنین، در کسب و کار آنلاین شما آزاد هستید که هر کجا دوست دارید به کارتان بپردازید. در خانه و یا حتی کنار دریا! بدون اینکه نیاز باشد هر روز در ترافیک و در هوای گرم یا سرد به سرکار بروید.
در این نوع کسب و کار شما خودتان کارفرمای خودتان هستید و هرجور که بخواهید کار میکنید.
این حرفه تنها کاری است که به شما امکان میدهد هرچقدر که بخواهید درآمد خود را افزایش دهید.موفقیت شما در این کار فقط به انگیزه و تلاش شما بستگی دارد، نه به داشتن پارتی، کلک زدن یا شانس.
با کسب و کار اینترنتی میتوانید، همزمان دارای چند شغل باشید.
اختیار برنامه ریزی و زمانبندی، امکان خودکارسازی فعالیت ها و کاهش هزینهها به ما این امکان را میدهد که بتوانیم چندین کسب و کار اینترنتی را هم زمان اداره کنیم و این به معنای داشتن چندین منبع درآمد و دریافت پول بیشتر است.
امکان اطلاع رسانی و ارائهی خدمات بهتر به مشتریان را به شما میدهد.
وقتی محصول خود را در محیط اینترنت می فروشید، این مجال و شرایط فراهم است تا مشخصات کامل محصول یا کالای خود را بطور کامل در اختیار مشتری قرار دهید و باعث رضایت و اطمینان خاطرِ او برای پرداخت پول و خرید محصول شوید. در حالی که در فروشگاه های سنتی، امکان و فرصت این مقدار اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود ندارد.
از طریق فروشگاه اینترنتی میتوانید از آخرین اطلاعات فروشگاه خود به سرعت مطلع شوید.
میتوانید هر زمان که مایلید در جریان آخرین اطلاعات مربوط به میزان فروش، موجودی انبار، مشخصات خریداران، میزان استقبال از هر کالا و دیگر اطلاعات مربوط به فروشگاه، کالاها و گردش مالی قرار بگیرید.
اگر حرفهای عمل کنید، کارِ خودتان آسان تر میشود!
وقتی از طریق اینترنت به کسب و کار میپردازید، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا مشتری بیاید و دست به کار شوید و برای خرید ترغیبش کنید یا به دنبال مشتری بدوید تا بیاید و کالای شما را بخرد! در فضای اینترنت، محصول شما همیشه در مقابل چشمهای مشتریان است و این مشتری است که به سمت شما میآید. چون هر چیزی را که لازم باشد در مورد محصول بداند، از طریق سایت شما دریافت خواهد کرد.
نام شرکت یا فروشگاه تان را بر سرِ زبانها بیندازید!وقتی از طریق اینترنت در سطح وسیع نام و آوازه و خدمات تان را عرضه و مطرح میکنید، خود به خود، مزایای سایت و خدماتی که ارائه میکنید، دهان به دهان بین مشتریان میگردد و این خودش نوعی تبلیغات رایگان برای شما خواهد بود!
در دنیای اینترنت، امکان ارتباط دوسویه را به شما میدهد.
این امکان برای مشتریان فراهم است که به راحتی دربارهی خدمات و کالاهای شما اظهار نظر کنند. این تعامل دو طرفه بین شما و مشتریان، بستر مناسبی را برای بهبود خدمات تان فراهم میکند. زمانی که شما با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشید و محصول را بدون واسطه به مشتری برسانید، میتوانید با دریافت ایمیل آن ها و اطلاعات تماسشان، برای محصولات دیگر خود نیز با آنها ارتباط برقرار کرده، تخفیفاتی را ارائه دهید، قیمت محصولات را خود تعیین کنید و در نهایت برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدماتتان نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت و میتوانید هر طور که دوست دارید محصولات خود را تبلیغ کنید.
از طریق کسب و کار آنلاین بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کنید.
وقتی از طریق اینترنت تبلیغ و فروش میکنید، علاوه بر خریداران و مصرف کنندگان، شما با سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار هم طرف حساب هستید. ممکن است با اطلاعاتی که از خودتان ارائه میکنید، کسانی باشند که علاقمند به همکاری با شما یا سرمایه گذاری در کسب و کار شما باشند. این خود فرصتی است برای رشد و شهرت و توسعه ی کسب و کارتان.
با ارزان ترین شکل ممکن و با بازدهی بسیار بالا محصولات و کالاهای خود را معرفی، تبلیغ و فروش نمایید.وقتی از طریق تبلیغات چاپی کالاها و خدمات خود را ارائه میکنید، هم به لحاظ زمانی که صرف طراحی و چاپ میشود و هم به لحاظ هزینه ی کاغذ و پارچه و بنر و تراکت و غیره خیلی به نفعتان نیست. اما وقتی از طریق اینترنت تبلیغ میکنید و میفروشید، هم از لحاظ زمانی و هم هزینه ها صرفه جویی میکنید و هم هر وقت که بخواهید میتوانید بدون کمک از کسی در وب سایت خود تغییرات دلخواهتان را ایجاد کنید.